på tal om hälsa

jag läste precis en sak som fick mig att fundera lite. det är ju mycket tal nu om vikt & träning, det påverkar nog många, mig också! frågan man ska ställa sig är inte "vill jag gå ner 10 kilo?" (för det vill säkert de flesta) istället ska man fråga sig "vill jag leva det liv som krävs för att vara vältränad och hälsosam?" det är två helt olika saker. efter mina nästan två veckor på väldigt hälsosam kost kom jag fram till att jag inte vill det. jag älskar mat & jag älskar träning. så istället för att utesluta allt det njutbara från min kost så behåller jag det, men ändå fortsätter träna. jag mår bra av att träna+jag mår bra av att njuta av god mat = jag kanske inte får den vältränade kroppen som jag skulle vilja. men jag lever ett njutbart liv ;) jag är ändå imponerad av de som lyckas, så länge ni mår bra samtidigt! :)
 
 
kanske man ska slänga ihop detta underbart goda brödet (hurtbulle) till en soppa imorn till lunch!


Kommentarer
Mikaela

O jag jobbar på det. Det nya livet ;) Såg riktigt gott ut brödet. KRAMAR!

2013-01-06 @ 00:04:51
URL: http://hemmapavarangataistan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0