tisdag 26 februari

då började sjukstugan om här hemma då. novalie vaknade med feber natten till måndag. så jag har varit hemma nu måndag & tisdag. febern pendlar mellan 38.8 - 39.1, blir trött på alla sjukdommar som har varit nu i februari - men månaden heter väl vabruari om någon anledning. hade aldirg hört talats om det tidigare innan jag läste det på försäkringskassans hemsidan. är så synd om de små när de ska behöva vara sjuka, plus att det känns träligt att vara borta från jobbet så mycket, det påverkar ju alla.
 
syskonmys i sängen igår morse!
 
igår fick jag en hel del packat när jag ändå var hemma med lillstumpan. hon ville i princip titta på hello kitty filmen och sova hela dagen så jag kunde pyssla lite här hemma. men nu är flyttkartongerna slut så nu kan jag inte packa något mer. som tur är så kommer pappa med tio flyttkartonger till ikväll, så då kan ju rickard fortsätta imorn när det är hans tur att vara hemma :)
 
nu sover novalie, och jag antar att hon kommer att göra det fram till lunch. så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, kanske fräscha till sig lite så man ser ut som människa. men det är så skönt att gå runt i mjukisar osminkad och med oborstat hår när man ändå bara går hemma. men ikväll har jag bestämt med en kompis att vi ska åka in till örebro på lite kvällsshopping. vi åker direkt när rickard kommer hem så han får sköta kvällsrutinerna idag! först tänkte jag att vi skulle åka in familjen till helgen, men det är nog skönare att åka utan barn och så kan vi göra nån annan aktivitet till helgen som kanske är lite mer barnanpassad, är det fint väder och barnen är friska så är jag sugen på att åka ut och grilla korv. någon som vill hänga på? lördag?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0