onsdag 20 februari

igår var jag äntligen tillbaka på jobbet igen. i måndags kände jag mig bättre och första dagen som det var okej att vara uppe på benen! men eftersom nellie fortfarande var hängig så var det bättre för mig också att vara hemma och vila upp mig en dag extra. men igår fick rickard vara hemma så jag kunde komma iväg till jobbet. i söndags fick vi åka in till barnakuten i örebro med nellie då hon inte blev bättre. hon hade feber som inte ville ge med sig, hon ville heller inte äta/gå på toa så de rådde oss att komma in med henne. väl där så tog de lite prover och undersökte henne. de ville även ha urinprov så vi fick sitta och vänta & vänta på att nellie skulle kissa. men efter väldigt lång tid så fick vi ge upp, och tur var väl det för hon kissade inte förrens dagen därpå, så det hade kunnat blivit en lång väntan. vi bestämde oss för att lämna in urinprov på vårdcentralen hemma i degerfors dagen efter istället. som tur var så visade det ingenting och hon är i stort sett helt bra nu. hostan hänger med lite fortfarande, men idag var hennes första dag på dagis i alla fall, och det hade gått bra!
 

 
vad veckorna bara rusar förbi nu! på fredag fyller våran lilla tjej 2 år också, så i helgen blir det kalas. sen så är det inte många veckor kvar till flytt heller, som jag längtar att få pyssla och greja. går allt som det ska på banken så blir det flytt till påsk. så vi är i full gång med att packa. och efter att vi har haft kalas i helgen så tänkte vi börja packa även sånt som syns. det vi har packat nu är mest saker som stått i skåp/lådor som vi inte kommer att behöva förens efter flytten. idag hade våra sjutdörrar till barnrummen kommit också, så rickard är iväg och hämtar dom nu. så det blir nog söndagens projekt! :) skönt, sen så ska bara lite lister upp i nellies rum så är alla 3 barnrummen klara. det första rummet vi ska börja med när vi flyttat in är vardagsrummet, trätaket ska målas vitt och så ska det upp ljusa tapeter. golvet väntar vi med att slipa tills barnen blivit lite äldre tror jag ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0