onsdag 6 mars

sitter ihopkrupen under en filt i soffan och väntar på att rickard ska komma hem. han lovade att komma hem till nio i alla fall, då blir det mia på grötö och dela på en Ben & Jerry´s (half baked såklart) måste vara världens godast glass. jag vågar aldrig köpa någon annan smak på B&J för jag vet att ingen kommer att slå half baked och då blir jag bara besviken och vill ha en half baked också, men blir lite väl att äta två ;) och eftersom den är världens godaste så är det ju såklart också världens onyttigaste glass, men men jag äter hellre den och njuter av smaken än att äta en vanilj lättglas som inte alls smakar som det man vill ha!! :) lite glassprat såhär på onsdagskvällen. och idag har jag ju också joggat en liten sväng, så kanske har tränat bort hälften i alla fall ;)
 

 
i söndags sken solen så skönt så jag och nellie tog en cykeltur, eller jag gick bredvid när hon cyklade. hon har inte cyklat så mycket så det är bäst att gå bredvid som stöd. men i vår kommer det att bli många cykelturer, då kan hon ju följa med på sin cykel när man ska ut och gå istället för att sitta i vagnen nu när hon har blivit så stor. tänk att min stora tjej fyller fyra år i sommar. och jag fyller 25! fast sedan jag fick barn så har jag inte tänkt på hur gammal jag är. eftersom nellie fyller dagen efter mig så blir all fokus på hennes födelsedag istället, men det gör mig inget alls!
 
 
ser lite sur ut kanske, men hon ville inte att mamma skulle ta kort på henne, som hon nu nästan aldrig vill. så tråkigt! men det går väl i perioder. tror alla känner hur solen påverkar en nu när det börjar bli vår. man får så mycket ny energi. men tyvärr så tittade jag på vädret och det ska bli väldigt kalla nätter nu och ev komma snö nästa vecka.. får passa på att cykla med nellie till helgen igen medans det är barmark på cykelbanorna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0