onsdag 16 januari

 
 
idag fick det bli en promenad i snön på boben till dagis. tog en liten omväg så att de skulle få åka lite mer, och gud så svettigt det blev när vi väl var framme! men det uppskattades av barnen i alla fall.
 
åkte direkt ner till huset sen när jag kom hem och slipade väggarna. sen raka vägen hem för en dusch, svettig och dammig! blä! så det var riktigt skönt att duscha och känna sig ren igen. sen gjorde jag mig klar och åkte in till karlskoga för att köpa reparationstapet och flyttlådor. men de hade bara en rulle kvar så fick börja med det, hoppas att det kommer in mer innan helgen. och flyttkartonger glömde jag bort att jag skulle ha, så det kom jag hem med utan också.
 
klockan tickade på och det blev dags att hämta barnen på dagis. när vi kom hem vilade vi i sängen en stund allihopa och läste bok innan vi drog igång och bakade chokladbollar! jag rullade bollar och nellie rullade dom i pärlsocker och riven vit choklad. de tycker det är så skoj när de får vara med och kladda. novalie kladdade i diskhon hon istället medans vi bakade. så slängde vi ihop chili con carne & ris också, så maten skulle vara klar. för direkt när pappan kom hem åkte vi till tippen med några påsar skräp! känns skönt att rensa ut så det blir mindre saker att flytta sen.
 
nu ska jag göra något jätte roligt, nämligen stryka sängkläder!! ;)
 
 


Kommentarer
Tina, Melvin och Markus

Du måste vara den enda förutom jag som tycker om att stryka sängkläder ;)
Högst upp på min önskelista står: en rejäl mangel ;)

2013-01-21 @ 08:43:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0