lördag 2 mars

jaha då vart jag själv här hemma för en liten stund. vad knäpp man blir när man helt plötsligt är själv hemma, för det händer ju inte så ofta. jag satt mig först i soffan, gick och gjorde iordning en smörgås, sen la ja mig i sängen typ 1 minut och funderade på vad jag skulle göra egentligen. jag har så svårt för att bara sätta mig och njuta av lugnet, så jag gick ner i källaren och satt mig här framför datorn istället ;)
 
barnen och rickard är iväg till hans moster och kikar på små chihuahua valpar, kan tänka mig att de är riktigt söta, får hoppas att barnen är försiktiga med dom!

efter våran smoothie frukost idag så gav vi oss ut på en bob runda. vi gick till stora backen som ligger ganska nära oss. men jag är så feg när det gäller att åka så jag och novalie höll oss mest vid sidan av backen där det inte var så brant. medans pappan och nellan flög ner där det var brantast. nellie var i alla fall duktig att gå uppför själv hela tiden och skrek av glädje under varje åk. själv så fick jag dra novalie uppför eftersom hon inte gick! känns som man har tappat allt vad kondition heter efter den jobbiga influensan vi haft! efter ett tag gick vi vidare till OK och köpte oss lite förmiddagsfika som vi fikade när vi kom hem. var tänkt att vi skulle grilla korv lite senare, men det fick bli stekkorv för smidighetens skull ändå ;) längtar så till grillsäsongen nu, svärmors hemgjorda potatissallad och en massa kött och goda såser, mums! :)
 
annars idag så har vi varit och målat lister och foder, tvättat och packat lite i pannrummet. kan snart inte packa så mycket mer innan det är dags för flytt, längtar såå!
 
i veckan var jag och hämtade ut lite tapetprover också. det lutar åt en vit/grå randig tapet som vi ska ha i vardagsrummet. men vi valde att beställa färg till taket först och klura lite mer på tapeten. taket måste ju ändå målas först och göra underarbetet på väggarna, så det dröjer med tapetsering ändå.
 


Kommentarer
Frida

vart ska ni flytta? :)

2013-03-04 @ 00:33:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0