kvällen för mig själv

nu sitter jag här i tv-rummet i källaren helt för mig själv! barnen har redan somnat och jag ska ta tag i lite jobbsökande och annat pyssel på datorn. tänkte försöka få ihop lite önskelistor till jul också :)
 
vi har det nog väldigt smidigt vad det gäller nattning av barnen ändå. nu för tiden lägger sig nellie först (om både rickard och jag finns hemma) då turas vi om att natta henne i våran säng. vi ger henne välling, borstar tänderna, lägger oss med henne och säger godnatt så sover hon oftast inom 5-10 minuter. novalie lägger sig mellan halv sju och sju, henne ger vi välling i sin spjälsäng, sen går vi ut så somnar hon själv efter en liten stund. så det är ganska smidigt :) så när klockan är sju senast så brukar båda barnen sova redan och man har egentid hela kvällen om ingen vaknar, men det händer väldigt sällan. novalie har haft en period nyss som hon inte har velat somna på kvällen, men det berodde nog på att hon sov middag alldeles för länge, men nu får hon bara sova ca 1 timme så funkar allt bra :)


Kommentarer
Sofie - Mamma till William och gravid med nummer 2

Sv: jag förstår de !! :D hihi.

Ja vi vill ju de men dom kunde inte se på ultraljudet :/ Funderar dock på att göra 3D eller 4D så då tar vi isf reda på det då ;P

2012-10-25 @ 20:44:15
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se
Mamma Wild ❤

sv: ja, verkligen! :} längtar!

2012-10-26 @ 07:55:43
URL: http://mammawild.blogg.se
tess

Visst är det skönt när man får isäng de små liven i tid på kvällen. Mina somnade också i tid och många sa alltid att vi hade de såååå bra som fick sitta själva på kvällarna.... men jag förstod inte deras problem för de hade barn som sov middag vid fem på eftermiddagarna och som sov hela förmiddagarna så det var ju inte så konstigt att deras barn fanns uppe långt in på småtimmarna. Vi ville inte ha de så och jag var hellre uppe med dom på morgonen och fick fritt på kvällen. Det var väldigt skönt. Alla väljer hur de vill ha de men de va som om de nästan var avundsjuka.... så jag förstår att ni tycker det är skönt. Bra ha bra rutiner för barnen på kvällarna de lönar sig.

2012-10-29 @ 09:33:33
URL: http://tess701.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0