envisa Novalie

Idag är jag hemma med Nellie som är sjuk. Rickard har varit hemma med Novalie sen i torsdags eftersom jag har behövt plugga och varit i skolan. Men idag fick han åka iväg och jobba igen, jag har ändå ingen föreläsning idag och imorn så då kan Nellie vara hemma med mig. Antar att det inte blir så mycket pluggande idag heller, men jag får ta igen det sen och passa på att mysa och ha egentid med Nellie istället! Novalie skickade jag iväg till dagis idag då hon inte haft feber på två dagar och var mycket piggare.
 
Jag tror inte jag har stött på något barn som har så mycket vilja och envishet som Novalie har. Vart kan hon ha fått det ifrån? ;) När hon var liten bebis hade hon ju kolik så då var det en jobbig period, och efter att de försvann så har hon alltid varit vädigt mammig och vill alltid bli buren och få det precis som hon vill. I början gjorde vi ju som hon ville eftersom det var synd om henne när hon hade ont i magen och så, man var trött på allt skrik och ville bara få henne nöjd. Och jag tror att det är det som "straffat" oss nu, för hon blir helt, alltså jag menar HELT tokig såfort det blir minsta lilla fel enligt henne. Hon ska bestämma allt, allt från vad hon ska äta till vad hon ska ha på sig. Hon tror också att hon är så stor så hon bara kan ha trosor som Nellie. Men hon förstår ju inte varför det inte går. Det finns dagar som jag kan erkänna att detta är väldigt väldigt jobbigt! Men självklart så älskar jag henne precis lika mycket för det. Det kan märkas för när hon tex. har gjort sig illa och är ledsen så blir jag också ledsen, egentligen ska jag väl visa mig stark och trygg, men det är inte alltid så lätt! Rickard sa här om dagen att Novalie tror säkert att hon är en bebis, men samtidigt så tror hon ju att hon är så stor ibland och kan allt. När Nellie var några månader yngre än Novalie till och med så var hon storasyster redan och kändes så självständig och mogen. Och det är allt annat än vad jag kan säga att Novalie är. Ett bevis på att syskon kan bli väldigt olika. Fast jag kan ju säga att Novalie är ganska bra på att visa en helt annan sida när vi har gäster eller är borta hos någon. Hon är alltid den som charmar folk och är inte särkilt blyg, vårat lilla bustroll!
 
Fast vi älskar dig så mycket Novalie!
 
Just jag, jag började ju skriva om Nellis potträning, jag hann nog bara skriva del 1, men då kanske det får bli en del 2 senare idag då. (För er som inte vill läsa detta så kom ihåg att jag skriver mycket för min egen skull) :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0