min lilla sjukling

 
Det blev en promenad upp till vårdcentralen idag. Nellie klagade över att hon hade ont i ena örat så då frågade jag om jag skulle ringa doktorn. Då började hon stor tjuta och hade inte ont i örat längre när jag frågade, men jag märkte ju på henne att hon hade ont eftersom hon tog sig för örat och grät hela dagen från och till. Så jag ringde och bokade en telefontid, och när de väl ringer upp sitter Nellie bredvid mig och hör vad jag säger till doktorn om att hon har ont i örat, och då börjar hon grina igen. Hon ville absolut inte åka till doktorn!! Men jag fick som tur var en tid några timmar senare för undersökning. Och det var så, hon hade en öroninflamation i höger öra och även ögonfluss. Det blev inge antibiotika till en början då det oftast på barn över 2 år går över av sig själv, så vi skulle avvakta tills på fredag och se om hon mår bättre. Så det blir att hon får vara hemma från dagis hela veckan.
 
Nu sover hon sen strax efter fem och Novalie somnade nyss. Rickard är iväg och hjälper en kompis, så nu ska jag njuta av lugnet och inte göra mycket alls. Jo jag ska nog läsa en tidning som kom på posten idag :) Får väl se hur länge det tar innan Nellie vaknar och har ont. Det har inte blivit mycket sammanhängande sömn på nätterna då Nellie vaknar några gånger i timmen och skriker.. nu vakna hon...stackarn..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0