torsdag 8 november

sitter framför nyhetsmorgon i min sköna ektorp fåtölj och bara tar igen mig, jag har tillåtit mig det nu när jag har den möjligheten. sen vi fick barn så är man inte van att vara hemma själv och bara göra just ingenting.
 
på jobbfronten så går det ganska segt, jag har sökt många jobb, endast fått ett svar, ett jobb jag inte fick. men vad de gäller de andra jobben så är det många som inte ansökningstiden har löpt ut än, så vi får väl så med tiden. men nu är det ju bara en vecka kvar innan jag ska jobba i två veckor också, så då har jag ju att göra.
 
jag är en person som gillar att planera och ha struktur och rutiner i mitt liv, men just nu i och med att jag är arbetssökande och springvikarie och jobbar lite här och var så blir jag lite förvirrad i situationen. men det ska nog bli ordning och reda nångång :) jag ser till att ha rutiner och planera fritiden så gott jag kan istället. så nu är det planerat t.o.m lördag em.
 
idag när jag hämtat dem på dagis och novalie har sovit middag så ska vi till tina och freja på lite lek & fika. sen blir det veckohandling.
 
imorn ska jag och en barndomskompis åka till badhuset med våra barn, får se hur det går ;) men det ska bli jätte kul! på kvällen blir det fredagsmys med älsk!
 
lördagen är också planerad och klar sedan länge, pappan jobbar, jag och annica ska åka med de "stora" barnen till lek & buslandet i örebro, och de små barnen har vi skaffat barnvakt till. efter lek & bus blir det att åka och käka nånstans tillsammans, skulle tippa på McDonald´s ;)
 
roliga och planerade dagar framöver :) visst är det skönt att ha vissa dagar utan några som helst planer också, men oftast vill jag ha det planerat i förväg..
 
oj vilket babbel det blev, jaja, sån är jag i alla fall, sätt en diagnos om du vill ;)
 
 
gammal bild när nellie var liten. och vad smal jag var, inte lika roligt att hoppa i bikinin nu med 10 kg extra på kroppen, men men, jag ser ju ut som jag gör och älskar livet ändå. det viktigaste för mig är att min familj mår bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0