snart dags för jobb och den sanna vardagen igen

snart är det dags för mig att börja jobba. jag tror inte jag har berättat för er att jag fått jobb! jag börjar om två veckor, kommer att jobba med administration och lite blandade saker på karlskoga bilskadecenter som min mamma och morbror äger. arbetstiden kommer att vara 06:45-16, så ordentliga rutiner behövs hemma nu när rickard och jag får samma arbetstider och få allt att fungera med barn och hushåll. men det ska nog gå bra. visst kommer det vara tungt att kliva upp 05.15 för att göra sig och barnen iordning och åka hemifrån 06.15. men nu kommer rickard och jag dela på hämtningarna och lämningarna för att underlätta. det tråkiga är att det blir långa dagar för barnen på dagis, fast det är ju så det ser ut för många och de älskar ju dagis så det ska nog inte vara några problem.
 
i helgen gjorde jag en matlista för 4 veckor så att man inte behöver fundera på vad det ska lagas för mat när man kommer hem i alla fall.
 
nu när jag har varit arbetslös har jag ju kunnat ordna med mat, tvätt, städning etc på dagtid, men nu ska allt göras kvällstid och helger.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0