lek & buslandet

 
oj vilken dag det har varit. barnen vaknade tidigt (06:00) så strax efter det var det frukost. har oturen att vi inte kan ligga kvar så länge i sängen på mornarna för den lilla tjejen står och drar i mig och säger "om om fukost", så då är det bara att pallra sig upp. sen var det bara att underhålla dem ett par timmar innan vi åkte in till örebro till det efterlängtade lek & buslandet. där inne blev det fullt ös två timmar innan det var dags att åka och äta lunch. det blev max till lunch då vi ändå skulle in på k-rauta innan hemfärden. det var första gången novalie var med på lek & bus, men hon tyckte det var så skoj så. hon är lite fegare av sig än nellie, men det släppte mer och mer. så det var nog bra träning för henne att få klättra och åka rutschbaner! en varsin påse lördagsgodis fick de med sig hem också, de kunde inte vara annat än nöjda :)
 
väl hemma så var barnen väldigt trötta och tjuriga så det blev inte en lika rolig eftermiddag, men så är det ibland. fast nellie är inne i en period där hon inte lyssnar för fem öre och bara tjatar och tjatar om saker. jag vet inte vad jag ska göra för att få henne att lyssna. hon bara sitter i sin egen lilla bubbla och fortsätter med det hon håller på med när man ber henne om att klä på sig mm. ibland bara kokar det i mig och idag var en sån dag!! men men det ska nog bli ordning på det också. för i övrigt så är en en goo, glad och självständig liten tjej!
 
nu sover de båda, och rickard också kanske, för han la nellie för en halvtimme sen och har inte kommit ned än. brukar bara ta fem minuter annars, men han var väl också trött. ikväll blir det bara ta det lungt kväll framför tv:n med lite godis. känner att jag inte heller kommer kunna vara vaken i så många timmar till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0